انجمن زیست شناسی
انجمن زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

عصب شناسان موسسه روان شناسی لندن در تازه‌ترین بررسیهای خود دریافته‌اند خوردن بستنی سبب تحریک همان بخشی از مغز می‌شود که مسوول پردازش اطلاعات مربوط به شادی و سرخوشی در افراد است.

در این بررسیها روشن شد خوردن بستنی بلافاصله بر ناحیه موسوم به قشر چشمی پیشانی مغز تاثیر می‌گذارد. این آزمایش با حمایت مالی یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده بستنی در اروپا انجام شده است. محققان با کمک دستگاه اسکنر ، نحوه عمل بخشهای مختلف مغز داوطلبان را در هنگام خوردن بستنی بررسی کردند.

نتایج تحقیق اخیر که در کنفرانس متخصصان زیست عصب شناسی در شهر کاردیف مرکز کلان در "ویلز" انگلیس ارائه شده ، بخشی از تحقیقات گسترده‌تری است که در زمینه شناسایی مراکزی از مغز که احساسات مختلف را در اشخاص بوجود می‌آورد، در دست انجام است.

محققان امیدوارند بتوانند جایگاه احساساتی نظیر ناامید شدن و سرخوردگی و یا احساس تنهایی را مشخص سازند. به نوشته روزنامه گاردین یک محقق انگلیسی به نام پیتر هالیگان که استاد علوم زیست - عصب شناسی در دانشگاه لندن است بزودی با یک بودجه دوازده
میلیون پوندی نخستین تحقیقات را در حوزه نوظهور زیست - عصب شناسی اجتماعی به اجرا در خواهد آورد.

یکی از اهداف این طرح استفاده از اطلاعات بدست آمده از تصاویر اسکنرها برای تشخیص این نکته است که کدام یک از کارمندانی که بابت بیماری مرخصی استحقاقی تقاضا می‌کنند، واقعا دچار بیماری هستند و کدام دسته تمارض می‌کنند. این محقق با بهره‌گیری از این نوع اسکنها توانسته است ناحیه‌ای از مغز را که در هنگام تقلب و فریبکاری فعال می‌شود مشخص کند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

فرزان مهر
ساعت20:59---17 فروردين 1391
عجب مطلبی امیدوارم به اونجا برسن که جلوی احساساتی مثه ناامیدی و .. رو بگیرن در مورد اون تقلبم یه کیت بود که قبلا بچه ها سر هم می کردن دو تا سیم داشت باید به دوتا دست وصل می شد اگر دروغ میگفتی بوق می زد اما نمی دونم از کجا میشه تهیش کرد اما دنیا خالی از هر دروغ و کلکی بی مزه نمیشه به نظرتون ؟؟
پاسخ:ادما همیشه درمحیط هایی که بهشون عادت دارن نسبت به محیط هایی که واقعا درست ترن راحت ترن.شاید چون ما هم به دنیای بی کلک عادت نداریم.....!!البته دور از جون بچه هادی وبلاگ!کلی گفتم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, ] [ 10:36 ] [ خانم شعبان ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ زیست شناسی خوش آمدید
لینک های مفید
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 266
بازدید کل : 121577
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 273
تعداد آنلاین : 1